Вредновање рада
Рад студента вреднује се у свим аспектима његовог ангажовања. Током похађања курса студент може стећи највише 70 предиспитних поена, а на испиту 30.
Припремање и извођење активности, као и учешће у раду на вежбама, у зимском и летњем семестру вреднује се са 40 и 30 поена. Поени се саопштавају и у индекс уписују (видети упутство) по завршетку свих вежби у вежбаоници, на крају семестра.
Поени |
|
Вежбе – зимски семестар |
40 п. |
Студирање јединице из књижевности |
5 п. |
Нацрт за упознавање групе |
5 п. |
Студирање своје јединице |
5 п. |
Припрема |
10 п. |
Извођење ситуације учења |
10 п. |
Активност на вежбама |
5 п. |
Вежбе – летњи семестар |
30 п. |
Усмени испит |
30 п. |
УКУПНО |
100 п. |
Испит
На испит студент доноси дневник вежбаонице. Усмено одговара на два питања. Једно питање задаје се са понуђеног списка (у наставку), а друго на основу одабраног снимка активности из дневника који је студент донео на увид и процену садржаја. Зато је важно да снимци, коментари и прилози у дневнику буду садржајни и комплетни.1. Испитна питања на основу препоручене литературе
- Читање и испитивање хоризонта очекивања
- Шта је укус?
- Деконструкција књижевног жанра
- Три нивоа адаптације књижевног текста
- Језик и стил, сегмент активности упознавања књижевног текста
- Специфичности жанровских модела
- Моделовања активности упознавања басне
- Које особине чине човека човеком од укуса?
- Који су показатељи развоја симболичке игре код деце од треће до шесте године?
- Рецепција говора код детета карактеристична за узраст од треће до шесте године
- Вербална експресија карактеристична за узраст од треће до шесте године
- Однос детета према књизи и другим продуктима културе у периоду од пете до шесте године
- Рана способност читања на узрасту од пете до шесте године
- Потребе детета у језичкој комуникацији
- Методичке инструкције, налози и упутства за рад
- Прве претчиталачке активности детета
- Визуелно приказивање језичких јединица
- Вежбе засноване на разумевању појмова реченица – реч – глас – слово
- Сликоприча и сликопесма
- Шта је срицање, а шта шчитавање?
- Глобална метода
- Метода природних гласова и фонографичка метода
- Вежбе у припреми за читање и писање
- Графомоторичке вежбе
- Шта је ментални лексикон?
- Путеви сазнавања и разумевања језичких механизама
- Шта је синонимија?
- Синонимија и полисемија
- Негација и антонимија
- Шта је хипонимија (дефиниција и врсте)
- Шта су хомоними?
- Критеријуми за избор сложеница и творбених елемената у раду са децом
- Правци методичког обликовања вежби грађења сложеница
- Усвајање појмова реч и реченица
- Како се реченица може визуелно приказати?
- Врсте синтаксичких вежби
- Правци проширивања реченице
- Специфичности вежби сажимања реченице
- Рад на деформисаним реченицама – критеријуми деформисања
- Механизам метафоре (домени, пресликавање)
- Појмовна и сликовна метафора
- Дословна и фигуративна метафора
- Загонетке, њихова природа и функција
- Илустровање и смислено расклапање загонетака
- Разумевање пословица и њихова функција у васпитно-образовном раду
- Разумевање идиома у васпитно-образовном раду
- Говорни чин молбе и извињења као форма учтивог обраћања
- Говорни чин захваљивања и честитања као форма учтивог обраћања
- Визуелне, акустичке и тактилне вежбе у функцији описивања
- Причање – сугерисање елемената нарације